FAQ

Frequently Asked Questions VCO

Lidmaatschap & financieel

Q: Hoe kan ik mij als VCO-lid aanmelden?
A: Leuk dat je lid wilt worden, dat kan via de volgende link

Q: Hoe wijzig ik mijn gegevens? vb. wijziging e-mail adres, werkgever, factuuradres
A: Je kan via jouw profiel in de ‘Mijn VCO’ omgeving je gegevens aanpassen. Jouw profiel kan je bereiken via deze link: https://www.vco.nl/mijn-vco/profiel 

Q: Ik ben al lid, hoe kan ik mijn account activeren?
A: Je kan alleen je account activeren met behulp van een speciale link (i.v.m. veiligheid). Nieuwe leden krijgen vanuit het Congressus systeem een activatiemail toegestuurd. De link is beperkt geldig. Is de link verstreken en activeerde je je account nog niet, stuur dan een e-mail naar info@vco.nl met verzoek om je account te activeren. 

Q: Ik activeerde mijn account, maar inloggen lukt niet meer / ik ben mijn inloggegevens kwijt
A: Gebruik je e-mailadres. Er is een functie bij het inloggen om je wachtwoord te resetten. 

Q: Ik krijg al een tijd geen berichten meer
A: Waarschijnlijk is je e-mail adres niet meer actueel en heb je bijvoorbeeld een nieuwe werkgever gekregen. Onze mailingen komen dan niet meer bij je aan (Van een aantal leden had het externe secretariaat (tot medio 2019) geen goede e-mailadressen. We proberen deze leden te achterhalen via LinkedIn, sms.) Stuur een bericht naar info@vco.nl onder vermelding van je huidige e-mail adres en het verzoek om dit te verwerken en je een activatiemail te sturen. Met de activatiemail kan je je account activeren en zelf je (verdere) persoonsgegevens in je profiel bekijken en waar nodig bewerken. Je hebt dan ook inzicht in eventuele nog openstaande facturen: Zie https://www.vco.nl/mijn-vco/profiel/facturen. En met het juiste e-mail adres kunnen we je weer mailen, over interessante events etc.

Q: Hoe werkt het jaar gratis lidmaatschap voor afgestuurde Compliance Professionals?
A: Iedereen die een van de door ons aangegeven opleidingen afrondt (zie onder https://www.vco.nl/opleidingen) kan een jaar lang gratis lid worden. De korting betreft het jaar van afstuderen: studeer je bijvoorbeeld begin 2020 af, dan kan je dus heel 2020 gratis lid zijn en kennismaken met de VCO. Kom je in aanmerking voor een jaar gratis lidmaatschap, mail dan naar info@vco.nl.

Q: Hoe kan ik mij als VCO-lid uitschrijven?
A: Hiervoor moet je een mail sturen naar info@vco.nl. Doe het uitschrijvingsverzoek voor het einde van het jaar (dus uiterlijk 31 december). Liefst ook onder vermelding van de reden, zodat wij ervan kunnen leren. Na een (bevestigende) check dat je je contributie over het lopende jaar betaalde, word je uitgeschreven. 

Q: Krijg ik (of mijn werkgever) bij uitschrijving geld terug?
A: Nee, je krijgt geen geld terug. Het is daarom belangrijk dat je je voor het einde van het jaar uitschrijft.

Q: Moet ik voor het hele jaar hetzelfde lidmaatschapsgeld betalen?
A: Ja, wij werken niet met een ‘naar rato’ lidmaatschap. Vaak organiseren wij nog een aantal evenementen aan het einde van het jaar. Houd daarom de agenda (van november/december) in de gaten en beoordeel zelf of het wellicht beter is om te wachten met aanmelden tot begin van het nieuwe jaar. Overigens biedt het lidmaatschap je meer dan alleen deelname aan events, denk aan bijdragen aan/van kennistafels en het netwerk dat de VCO je biedt.

Q: Wanneer krijg ik een factuur?
A: Betaalverzoeken worden jaarlijks gedaan. Zo vroeg mogelijk in het jaar, naar alle leden.* Werd je na die algemene factureringsronde lid, dan krijg je uiteraard dan een betaalverzoek. Werd je aan het begin van het jaar lid, dan loop je mee in de algemene factureringsronde. Werd je bijvoorbeeld op 1 januari lid dan kan het even duren voordat je een eerste (algemeen) betaalverzoek en factuur ontvangt.

*) De factuur voor het lidmaatschap 2020 wordt later in 2020 verstuurd, niet in het voorjaar. De latere verzending houdt verband met de gevolgen van de coronacrisis. Gezien de coronacrisis ligt de prioriteit niet bij het innen van contributies voor 2020 (of eventueel nog voor 2019).

Q: Waar staat mijn factuur?
A: Zie https://www.vco.nl/mijn-vco/profiel/facturen waar je ziet wat er eventueel aan contributie open staat en waar je ook de factuur in PDF kan downloaden. 

Q: Hoe wijzig ik de tenaamstelling van de factuur?
A: Je kan via jouw profiel in de ‘Mijn VCO’ omgeving het factuuradres aanpassen (onderaan). Jouw profiel kan je bereiken via deze link: https://www.vco.nl/mijn-vco/profiel 

Deelname aan events of een kennistafel

Q: Hoe kan ik deelnemen aan een event?
A: Als je bent ingelogd via jouw account kan je op een evenement klikken, dan verschijnt links in het scherm een knop om aan te melden.

Q: Hoe meld ik mij af voor een event?
A: Als je bent ingelogd via jouw account dan vind je via deze link de evenementen waarvoor jij bent aangemeld. Kies het evenement waarvoor jij je wilt afmelden, dan verschijnt links in het scherm een knop om af te melden.

Q: Ik neem graag deel aan een kennistafel
A: Leuk dat je een actieve bijdrage wilt leveren aan een van onze kennistafels. Laat het ons weten via info@vco.nl en wij brengen je in contact met de voorzitter van de kennistafel. Een overzicht van de actieve kennistafels vind je hier.

Q: Ik heb een idee voor een event / nieuwe kennistafel. Bij wie kan ik mijn idee kwijt?
A: Wij zijn altijd benieuwd naar wat leden voor ideeën hebben om de VCO nog beter te maken. Neem vooral met ons contact op via info@vco.nl 

Q: Ik ben geïnteresseerd in een bestuurdersfunctie
A: Leuk dat je een actieve bijdrage wilt leveren aan het besturen van de VCO. Je kan hiervoor contact opnemen met het bestuur via info@vco.nl. We staan open voor een gesprek!